Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Tony Crabbe biedt heldere strategieën voor een opgeruimd hoofd en leven, met gericht aandacht op wat je doet. Nooit meer te druk van Tony Crabbe is een helder en praktisch boek dat ons helpt om een van de grote problemen van het moderne leven aan te pakken: we zijn te druk. Wat Marie Kondo doet voor je huis, doet Tony Crabbe voor je hoofd en je leven. Onze inbox en to-dolijst puilen uit, veel mensen verwachten iets van ons en burn-out is de grootste bedreiging op de werkvloer. Maar Nooit meer te druk is geen timemanagementboek, Tony Crabbe gebruikt nieuw psychologisch onderzoek en biedt heldere strategieën voor een opgeruimd hoofd en leven, met gerichte aandacht op wat je doet.
Organization theory --- Stress - Tijdmanagement. --- time management vaardigheden veerkracht zelfontwikkeling --- 604.6 --- stress --- burn-out --- psychotherapie --- time management --- psychosomatiek, psychologie van het ziek zijn, stress --- 415.4 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie
Choose an application
Creativity Today is clear, practical, fun, and rich with twenty years of experience. The book is a personal creativity coach, offering ideas, exercises and inspiration. Users (not just readers, in other words), are encouraged to grasp the essence of creativity, to put what they have learned into practice and to inspire others. If you want to learn how to generate and enrich ideas more easily, to become an inspiring coach for creative sessions, to grasp the do’s and don’ts of applying creativity in organisations, Creativity Today will help you find answers to your challenges TODAY. Creativity Today also has a new section called Creation Today, which invites you to envision organisations and organisational development at a deeper level of awareness. Considering that reality changes every instant, how do organisations evolve? How will we create new organisations tomorrow? Based on seven real-life cases, you will follow the lines of thinking, feeling and acting of the new leaders of change. You will learn how to unearth implicit processes in your own organisation and discover how to use inspiration, co-creation and experimentation as energisers for real change. Creation Today appeals to your responsibility as the creator of your own reality and invites you to apply your newly gained insights to your own organisational environment. For this section of the book the authors invited Godelieve Spaas, a true organisational development guru, to join their team. The authors are part of new shoes today, a growing network of professional soul mates who support people and organisations involved in creation, innovation and change. new shoes today specialises in 21st century challenges. The keywords are: open, drive, care, fun, unity, today.
Cognitive psychology --- creativiteit --- Industrial psychology --- brainstormen --- 415.4 --- probleemoplossing --- Hogere geestelijke functies --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- departement Beeldende Kunst 07 --- creatieve attitude
Choose an application
Nicholas Carr buigt zich over over de langetermijneffecten van het internet. Gebruikmakend van nieuwe inzichten over de plasticiteit van het brein, de werking van ons geheugen en de manieren waarop we informatie verwerken, toont hij aan dat het internet niet alleen ?nuttig gereedschap? is, maar ook bezig is onze identiteit en zelfs de structuur van onze hersenen te veranderen.Bron : http://www.boekenbank.be
Adaptatie (fysiologie, biologie). --- Fysiologische aspecten. --- Internet. --- Neuropsychologie. --- Psychologische aspecten. --- Cognitive psychology --- neurowetenschappen --- Neuropathology --- Computer architecture. Operating systems --- Developmental psychology --- denken --- internet --- informatieverwerking --- PXL-Central Office 2014 --- geheugen --- hersenactiviteit --- technologische verandering --- 681.324 --- Hersenen --- Intelligentie --- Internet --- Neurologie --- Neuropsychologie --- 159.95 --- 415.4 --- computerarchitectuur --- hersenen --- neurologie --- neuropsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- sociale media --- hogere mentale processen --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Psychologie --- Informatieverwerking --- Beïnvloeding --- 159.92 --- Man --- Volwassene
Choose an application
60
Intelligence. --- Performance. --- Intelligentie. --- Psychodiagnostiek --- Sociale vaardigheden. --- Intelligentieonderzoek. --- intelligentietests --- intelligentie --- psychologie --- Psychology --- Intellect --- Performance --- 159.95 --- 165.63 --- Competence --- Work --- Human intelligence --- Intelligence --- Mind --- Ability --- Thought and thinking --- 159.98 --- Intelligentie --- Intelligentietests --- Onderzoek --- Persoonlijkheid --- Sociale vaardigheden --- #KVHB:Intelligentie --- #KVHB:Intelligentietests --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- intelligentietest --- sociale competentie --- 415.4 --- creativiteit --- IQ --- sociale vaardigheden --- verlegenheid --- geheugen --- Hogere geestelijke functies --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Tests (geneeskunde) --- 159.928 --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Begaafdheid. Intelligentie --- Test (geneeskunde)
Choose an application
1. Waarom stressmanagment? - Wat is stress? - 3. Stress en de werking van onze hersenen - 4. Herken stresssignalen - 5. Let op stress- en alarmsignalen - 6. Oorzaken van stress - 7. Stress en efficiëntie - 8. Invloed van gedachten op emoties en gedrag en op de gezondheid
Personality development --- Psychology --- 604.6 --- stress --- stress management --- Stress Stress --- Psychologie Psychologie --- Temps (gestion) Tijdscontrole --- Assertivité Assertiviteit --- psychosomatiek, psychologie van het ziek zijn, stress --- stressmanagement --- Psychosociale belasting door het werk (welzijnsbeleid) : Stressbeleid --- Charge psychosociale du travail (politique du bien-être) : Gestion du stress --- 415.4 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie
Choose an application
Altijd online en bereikbaar zijn, multitasken, negatieve stress, slaapgebrek, open kantoren waar iedereen elkaar kan horen... Ons denkende brein staat meer dan ooit onder druk, met nefaste gevolgen voor onze productiviteit, creativiteit en gezondheid. Doordat ze hun brein onvoldoende kennen, doen slimme mensen domme dingen, zo stelt neuropsychiater Theo Compernolle. In dit baanbrekende boek ontsluit hij in zijn bekende glasheldere stijl de recentste kennis over ons denkende brein en toont hij aan welke breinboeien onze hersenen vandaag in een verstikkende klemgreep houden. Maar hij laat ook zien hoe we ze kunnen ontketenen, en reikt concrete tools en tips aan om het beste uit ons brein te halen. Zijn vurige pleidooi voor meer 'slow thinking' in een digitale wereld zal niemand onberoerd laten.
Hersenen: stress. --- organisatiecultuur --- multitasking --- neuropsychologie --- organisatiepsychologie --- hersenen --- Psychology --- Hersenen --- Stress --- 159.95 --- 415.4 --- neurologie --- psychologie --- algemene psychologie --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing --- Multitasken --- Reflectie --- 159.9 --- 612.82 --- 007.5 --- 159.95 Geestelijke functies --- Geestelijke functies --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- 61 --- informatica - cybernetica - Internet - Sociale media (zie ook 681.3) --- Information society --- Psychological aspects --- Information technology --- Management --- Digital media --- Human multitasking --- Psychologie --- hersenactiviteit --- PXL-Social Work 2015 --- Brein --- Verstand --- Multitasking --- 612.821.2 --- Psychologie ; Geestelijke functies --- Medische wetenschappen ; Hersenen. Zenuwcentra algemeen ; Aandacht. Associatie. Geheugen. Verbeelding --- geheugen --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Psychologie Psychologie --- Cerveau Hersenen --- Digital Digitaal --- Stress Stress --- Arbeidsmotivatie --- Welzijn --- mentale spanning --- neurobiologie --- psychologische veerkracht --- psihološka odpornost --- reziliență psihologică --- psychological resilience --- psiholoģiskā noturība --- psihološka otpornost --- psühholoogiline vastupidavus --- психическа устойчивост --- psykisk modstandsdygtighed --- psichologinis atsparumas --- odporność psychiczna --- psykologinen resilienssi --- psychická odolnost --- resilienza psicologica --- pszichológiai reziliencia --- resiliencia psicológica --- resiliência psicológica --- reżiljenza psikoloġika --- résilience psychologique --- psychische Belastbarkeit --- psychická odolnosť --- ψυχολογική ανθεκτικότητα --- psykologisk resiliens --- psykologisk återhämtningsförmåga --- psykologisk motståndskraft --- psyykkinen palautumiskyky --- психична устойчивост --- néaraibhitheolaíocht --- neurobiologji --- neurobiology --- Neurobiologie --- неуробиологија --- невробиология --- neurobioloogia --- νευροβιολογία --- neurobiología --- newrobijoloġija --- neurobiológia --- nevrobiologija --- neurobiologi --- neirobioloģija --- neurobiologija --- neurobiologia --- невробиологија --- нервен систем --- neuron --- idegtudomány --- nerv --- nervová soustava --- нерв --- неврон --- tension mentale --- stress mentali --- henkinen paine --- stres mendor --- psichinė įtampa --- psykisk spænding --- mental stress --- solicitare psihică --- психички стрес --- vaimne pinge --- стрес --- stres --- διανοητική ένταση --- strus meabhrach --- stress --- psychické vypětí --- tensione mentale --- stressz --- psiholoģiskais stress --- tensión psíquica --- psihički stres --- Streß --- duševní vypětí --- mental anspänning --- stresas --- работа под притисок --- mentális feszültség --- στρες --- душевна состојба --- psychická zátěž --- vypätie/stres --- tensão mental --- estado depressivo --- psykisk spänning --- stressi --- spriedze --- ansia --- υπερένταση --- psychický stress --- duševní zátěž --- estrés
Choose an application
Een kaartspel met provocerende, inspirerende en confronterende vragen, waarmee je elk probleem tot een mogelijkheid omdenkt. Voor thuis, op het werk of met je oma.Doel van het spel is een probleem om te denken in een mogelijkheid. Het probleem wordt dus niet opgelost, maar het wordt gebruikt om er een nieuwe mogelijkheid van te maken. Dit doe je door middel van de 144 verschillende kaarten waarop intrigerende, inspirerende en confronterende vragen staan. Dit spel biedt nieuwe inzichten die tot een heel ander perspectief op jouw probleem kunnen leiden.Waarschuwing. Dit spel kan ertoe leiden dat je van problemen gaat houden. Motto: het is niet erg als het glas halfleeg is, zolang ik maar niet hoef af te wassen. Kan ook alleen gespeeld worden. Is geen probleem. Wel een mogelijkheid.(https://www.omdenken.nl/winkel/omdenken-kaartspel)
Persoonlijkheidsleer. --- creativiteit --- Didactic strategies --- empathie --- educational games --- Spellen --- Probleemoplossend denken --- Levenskunst --- Jeux Spelen --- Problèmes Problemen --- Résolution des problèmes Probleemoplossing --- spelen --- problemen --- probleemoplossend denken --- educatieve spellen --- didactiek --- spelmaterialen --- 415.4 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Games --- Didactische werkvormen --- 167.1 --- toegepaste filosofie --- Coaching --- Probleemgestuurd leren --- Vraaggestuurd werken --- Leerpsychologie --- Mindset --- Growth mindset --- Denkpsychologie --- Denktechnieken --- Orthopedagogics --- Educational sciences --- opvoedingstips --- orthopedagogiek --- gedragsstoornissen --- opvoeding --- gezinspedagogiek --- Mentaliteit --- Denktechniek --- Omdenken --- kaartspel --- kwaliteiten --- zelfvertrouwen
Choose an application
Liefde voor leren komt de eigen ontwikkeling en die van organisaties ten goede. Mensen die van leren houden, staan positief ten opzichte van nieuwe denkbeelden en inzichten, nieuwe situaties en ontwikkelingen. Daarbij leren ze op verschillende manieren en hebben voorkeuren voor verschillende contexten.Maar in de manier waarop leren nu georganiseerd wordt, zien we deze diversiteit niet terug. Liefde voor leren laat zien dat een bepaalde aanpak op een bepaalde plek voor bepaalde mensen goed werkt, maar op een ander moment en voor andere mensen totaal niet! Voor het vormgeven van leren op individueel, groeps- en organisatieniveau heeft u dus een 'taal' nodig die diversiteit in leren benoemt.In Liefde voor leren wordt deze taal ontwikkeld. Via het algemene leren in en om organisaties en het landschap van het leren leest u specifieker over leervoorkeuren, denkgewoonten en integratie en reflectie. Ieder hoofdstuk wordt voorafgegaan door een handige leeswijzer. Vier uitgebreide bijlagen zorgen er ten slotte voor dat u de diversiteit van leren in uw eigen organisatie toe kunt passen.
leren --- kennismanagement --- organisatieontwikkeling --- Sociology of occupations --- Planning (firm) --- Adult education. Lifelong learning --- pedagogiek --- levenslang leren --- bedrijfsorganisatie --- Sociologie van het beroep --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Planning in het bedrijf --- Apprentissage Leerproces --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Pensée Denken --- 061 organisaties --- 334 bedrijven --- 374 vorming en opleiding --- 415.4 --- leren leren --- leerpsychologie --- 371.3 --- 374.7 --- Denkgewoonten --- Leren : organisaties --- Leren --- Provincie West-Vlaanderen --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- 370.02
Choose an application
De burn-outepidemie neemt ongekende vormen aan. Maar er is een oplossing: hoe groter je mentale weerbaarheid, hoe beter je beschermd bent tegen stress, burn-out en andere mentale problemen.In dit grensverleggende boek toont brein experte Elke Geraerts wat de belangrijkste componenten zijn van mentale veerkracht, en hoe je deze kunt trainen om je mentale kapitaal te vergroten. Recent wetenschappelijk onderzoek toont namelijk aan dat we zelf een aanzienlijke impact hebben op ons mentale kapitaal.Met de juiste minset kan de kans op een burn-out dus aanzienlijk worden verkleind, en met de juiste aanpak kan burn-out in je bedrijf sterk worden gereduceerd.Bron : http://www.bol.com
burn-out --- hersenen --- Industrial psychology --- 613.867 --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing burnout --- Burn-out --- Stress --- Veerkracht --- 650.013 --- psychologie --- welzijn --- 671 Gezondheidszorg. Preventie --- stress - burn-out --- 331.02 --- bien-être --- Mentale gezondheid --- Optimisme --- Welzijn --- Burnout --- 604.6 --- stress --- psychosomatiek, psychologie van het ziek zijn, stress --- Burn-out Burn-out --- Stress Stress --- Psychologie Psychologie --- Burn out (Psychology) --- Prevention --- Bedrijfspsychologie --- PXL-Social Work 2015 --- psychosomatiek --- burnout --- 671 Gezondheidszorg. Preventie. --- Burn-out Burn-out. --- Burn-out. --- Psychologie Psychologie. --- Stress Stress. --- Stress. --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing burnout. --- Veerkracht. --- Welzijn. --- burn-out. --- psychologie. --- stress. --- welzijn. --- Psychosomatiek, psychologie van het ziek zijn, stress. --- Stress - burn-out --- 331.02. --- Bien-être. --- Geestelijke gezondheidszorg --- 415.4 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie
Choose an application
Ben je regelmatig je sleutels of je bril kwijt? Vergeet je vaak je wachtwoorden? Zijn er veel zaken die je zou willen doen, maar waar je de tijd niet voor kunt vinden? Niet vreemd, gezien de stortvloed aan informatie waaronder we elke dag bedolven worden. Tegelijkertijd wordt er wel van ons verwacht dat we over allerlei aspecten van ons leven vaker en sneller dan ooit tevoren beslissingen nemen.In Een opgeruimde geest laat Daniel Levitin aan de hand van de laatste inzichten uit de breinwetenschap zien waarom we soms het overzicht verliezen. Zo legt hij uit waarom e-mail zo verslavend is, waarom multitasken nooit een goed idee is en waarom succesvolle mensen altijd een rommella in hun keuken hebben. Hij geeft talloze nuttige, praktische tips die je helpen op eenvoudige wijze de controle terug te krijgen over je leven.Btron : http://www.businesscontact.nl
Cognitive psychology --- Distraction (Psychology) --- Attention --- Time management --- BPB1503 --- 520.7 --- tijdsmanagement --- multitasken --- Gestion des connaissances --- Psychologie --- automatisering en maatschappij --- Kennisbeheer --- Brein --- Hersenen --- Informatiemaatschappij --- Informatieverwerking --- Geheugen --- psychológia --- psihologie --- psiholoģija --- psühholoogia --- psychologia --- psykologia --- psichologija --- psikologji --- psicología --- психологија --- síceolaíocht --- pszichológia --- psykologi --- psikoloġija --- ψυχολογία --- psychology --- psicologia --- psihologija --- psychologie --- психология --- psikofiziologji --- psicología de la educación --- lapsipsykologia --- κοινωνική ψυχολογία --- prison psychology --- психопатологија --- παιδοψυχολογία --- sociální psychologie --- börtönpszichológia --- psicología social --- psychopatologie --- vězeňská psychologie --- gyermeklélektan --- kalėjimo psichologija --- inlärningspsykologi --- Kinderpsychologie --- sosiaalipsykologia --- child psychology --- neveléspszichológia --- psicologia social --- psychologické poradenství --- social psychology --- lélektan --- uddannelsespsykologi --- socialpsykologi --- psühhofüsioloogia --- gevangenispsychologie --- udvikling af personligheden --- vankilapsykologia --- psicofisiologia --- psychophysiologie --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- Gefängnispsychologie --- Psychophysiologie --- švietimo psichologija --- bērnu psiholoģija --- psychologie de l'enfant --- sociálna psychológia --- koulutuspsykologia --- zatvorska psihologija --- Sozialpsychologie --- psicologia sociale --- ψυχοφυσιολογία --- børnepsykologi --- psihofizioloģija --- socialinė psichologija --- lapsepsühholoogia --- skolpsykologi --- psihologia deținuților --- psicologia infantile --- ψυχολογία της εκπαίδευσης --- sociālā psiholoģija --- psykologi i kriminalvården --- psychologie de l'éducation --- psicología de prisiones --- psychophysiology --- psikologji sociale --- szociálpszichológia --- psykofysiologia --- socijalna psihologija --- psikologjia në burg --- ieslodzīto psiholoģija --- etologie --- pszichofiziológia --- hariduspsühholoogia --- detská psychológia --- pedagoģiskā psiholoģija --- psychologie carcérale --- psicologia infantil --- Schulpsychologie --- sotsiaalpsühholoogia --- sociale psychologie --- dětská psychologie --- психологија на личноста --- barnpsykologi --- psicologia da educação --- psykofysiologi --- psicofisiología --- psychologie sociale --- psicología infantil --- educational psychology --- psichofiziologija --- psicologia carceraria --- psychofysiologie --- σωφρονιστική ψυχολογία --- psikologji e fëmijës --- psihologie socială --- psihologia copilului --- vaiko psichologija --- dječja psihologija --- psihologija obrazovanja --- vanglapsühholoogia --- psikologji edukative --- psicologia dell'educazione --- väzenská psychológia --- riadenie vedomostí --- διαχείριση των γνώσεων --- upravljanje znanjem --- управљање знањем --- Wissensmanagement --- gestione delle conoscenze --- управување на знаењето --- immaniġġjar tal-għarfien --- upravljanje znanja --- gestión de conocimientos --- zarządzanie wiedzą --- videnhåndtering --- tudásmenedzsment --- žinių valdymas --- menaxhim i dijeve --- kennisbeheer --- kunskapshantering --- zināšanu pārvaldība --- knowledge management --- gestão dos conhecimentos --- znalostní management --- tietämyksen hallinta --- managementul cunostințelor --- teadmusjuhtimine --- управление на знанието --- tudás tőkésítése --- kapitalizim i dijes --- подобрување на знаењето --- unapređenje znanja --- udbredelse af knowhow --- tietämyksen hyödyntäminen --- μεταλαμπάδευση γνώσεων --- pořádání znalostí --- transmiterea cunoștințelor --- naudojimasis žiniomis --- transmission des savoirs --- videndeling --- κεφαλαιοποίηση των γνώσεων --- μετάδοση τεχνογνωσίας --- kunskapsöverföring --- transmission des savoir-faire --- zināšanu kapitalizācija --- capitalização dos conhecimentos --- management znalostí --- kunskapsspridning --- διάδοση τεγχνογνωσίας --- håndtering af viden --- capitalizzazione delle conoscenze --- kennisoverdracht --- capitalising on knowledge --- teadmiste kapitaliseerimine --- capitalisation des connaissances --- Knowledge management --- kapitaliziranje znanja --- μετάδοση των γνώσεων --- nyttiggørelse af viden --- zināšanu uzlabošana --- trasmissione del sapere --- transmisión de conocimientos --- transmissão dos conhecimentos --- унапредување на знаењето --- transmisión de know-how --- trasmissione del know-how --- överföring av know-how --- пренесување на знаењето --- transmissão de saber-fazer --- žinių gausinimas --- taitotiedon siirtäminen --- capitalizarea cunoștințelor --- употреба на знаењето --- enhancement of knowledge --- përforcim i dijeve --- capitalización de conocimientos --- teadmiste suurendamine --- Geheugen (psychologie) --- bainistíocht eolais
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|